שיווק ופרסום

מנוע הצמיחה הגדול ביותר של העסק, הוא השיווק.
ובעלי עסקים רבים מתקשים לעכל את התחום… 

כאשר אני שואל בעלי עסקים למה אין לך תוכנית שיווק, בדרך כלל התשובות יהיו כדלהלן.
אני לא מאמין בשיווק. יש לי קולגות שלא מפרסמים ומלאים עבודה. 

ניסיתי ולא הלך לי. אני עובד רק מפה לאוזן.
יכולתי לכתוב הרבה מאוד על ההבדלים בין שיווק, לפרסום. מה זה יח"צ וקד"מ ועוד ועוד.
אבל אני רוצה לתת לכם כמה כלים פרקטיים וחשובים שיאפשרו לכם להתחיל לדייק את הפרסום כבר היום.

כלל ראשון והכי חשוב: 
הכירו את קהל היעד שלכם, 

ברגע שתרשמו רשימה מפורטת של מי קהל הצרכנים של המוצר שלכם, איזה גיל, איפה הם גרים,
לאיזה מגזר הם משתייכים, מה הדעה הפוליטית שלהם, וכדו'.
הידע הזה קריטי בכדי לפרסם במקום הנכון ולדעת איפה תוכלו למצוא את הלקוחות הבאים שלכם. 

כלל שני: 
לא יוצאים לקמפיין בלי מטרות ברורות.
נכון, לא הכל אפשר לצפות מראש וחייבים תוך כדי לדייק כל הזמן.
אבל לא מוצאים שקל בלי לדעת מה המטרה אותה אנחנו רוצים להשיג.
לדוגמה: להביא 100 לקוחות חדשים, בסכום קנייה כולל של 100,000 ש"ח.
דוגמה נוספת: לגרום לפחות ל70% מהעיר בה העסק שלנו נמצא, שיכירו את שם העסק שלנו, ומה אנחנו עושים. (זה השלב הראשון בתהליך המכירה) 

כלל שלישי: 
לוח בקרה, למדוד הכל.
אתם מוציאים פרסום בכמה מדיות,
בפרינט שימו מספר טלפון ייחודי שסופר כל פניה מאיזה מודעה היא הגיעה.
בדיגיטל שימו קישורים ייחודיים לכל ערוץ.
המטרה למדוד מה האפקטיביות של כל פרסום, ולפי זה תוכלו לדייק את הפרסום. 

כלל רביעי: 
ROI – החזר השקעה. (Investment on Return)
כל שקל שאנחנו מוצאים אנחנו רוצים לדעת כמה הוא מכניס,
איך מודדים את זה?
בשיווק אנחנו משתשים ב 3 מדדים מרכזים. לידים, (ליד – הזדמנות מכירה. כל פנייה שאתם מקבלים בעסק,
נקרא ליד) כמה פניות קיבלנו מהפרסום בכלל. 

יחס המרה – כמה אחוז מכלל הלידים הנכנסים המשיכו לשלב הבא. לצורך העניין אם תהליך המכירה שלנו
כולל בשלב ראשון פגישה, כמה מתוך הלידים התקדמו לפגישה. 

אנחנו בונים יחס המרה לכל שלב בתהליך המכירה.
עלות סגירה – כמה בסוף עלה לי להביא את הלקוח, לצורך העניין הפרסום עלה 10,000 ש"ח
והגיעו 100 פניות. מתוכם 10 סגרו עסקה. אז עלות הסגירה שלנו הוא 1,000 ש"ח. 

מאוד חשוב לבצע את כל הבדיקות הללו, על מנת לדייק את תקציב השיווק, וכן כדי לקבל תובנות חשובות
על מה עובד, ומה לא. איזה מהלך הציבור אהב, ואיזה פחות. ואולי בכלל הפרסום לא היה ברור, ולכן יחס ההמרה היה נמוך… 

בעלי עסקים קטנים, שעוד לא נמצאים בשלב שהם בשלים להוציא תקציב שיווק, אתם גם חייבים לעשות שיווק.
ניתן לעשות תהליך שיווק בלי להוציא שקל. לצורך העניין לספר לחברים וקולגות – ספרו לכל מי שאתם פוגשים,
מה אתם עושים, ומה הערך הייחודי לכם. 

חיבור למוקדי כוח – יש נותני שירות שיושבים בדיוק על אותו קהל יעד, לדוגמה אם אני אדריכל, אז אני יכול לפנות לקבלנים,
שרטטים וליצור היכרות הדוקה ומפרגנת, על מנת שהם יפרגנו חזרה צינור של לקוחות. 

אם אתם יכולים להתחבר לעסקים גדולים בשיתופי פעולה, זאת דרך נפלאה לזנק קדימה למקומות שלבד לא הייתם יכולים להגיע.
מקווה שהבנתם את הכיוון, ותקחו את זה קדימה. 

זכרו! שיווק הוא מנוע הצמיחה הגדול ביותר שלכם, ואתם צריכים לדאוג שהוא יפעל כל הזמן!

 

בהצלחה רבה!

אולי יעניין אותך להחכים עוד

שלושת יסודות העסק

מהם שלושת התוכניות שכל עסק מתקדם חייב שיהיו לו! אתם מנהלים עסק,
עסק למתקדמים 1

המינוף הגדול

אתם יודעים מה המשאב הכי יקר של העסק שלנו? זמן! משאב נזיל ויקר.
עסק למתקדמים 2

אמנות רתימת העובדים

להתעניין בעובדים איך הם מרגישים, האם הכל בסדר? התעניינות אמיתית בחיים האישיים שלהם,
עסק למתקדמים 3

הזמן קצר והמלאכה מרובה

אתם סחוטים רגשית מיום עמוס ללא מנוחה. אבל כמעט לא הספקתם כלום.
עסק למתקדמים 4

חזון ויעדים

ספר אתה קורא מתחילה ועד סוף. עסק אתה מנהל באופן הפוך: אתה מתחיל מהסוף...
עסק למתקדמים 5

קורס יסודות העסק

השאר פרטים ואחזור אליך בשמחה עם פרטים מדויקים על קורס זה

סיירת מנכ"ל

השאר פרטים ואחזור אליך בשמחה עם פרטים מדויקים על קורס זה

הרצאות וסדנאות

השאר פרטים ואחזור אליך בשמחה עם פרטים מדויקים